Koning Albert kondigt abdicatie aan!

Dat er nu weer zo veel belangrijk koninklijk nieuws moet komen als ik op vakantie ben… Niet te geloven. Eerst de geboorte van Willem Jan van Vollenhoven en nu dit. De baby van Catherine en William moet er zeker ook nog eens bij komen.

Koning Albert van Belgie heeft vanavond zijn aftreden bekend gemaakt. De troonswisseling zal plaatsvinden op 21 juli 2013 (over 3 weken!!!) en dat is dan ook meteen de Nationale Feestdag. Het aftreden van een Belgische koning is uitzonderlijk, er is nog nooit een Belgische Koning vrijwillig afgetreden.

Prins Filip wordt Zijne Majesteit Koning Filip van Belgie, zijn vrouw prinses Mathilde wordt Hare Majesteit Koningin Mathilde. Hun dochter prinses Elisabeth wordt Hare Koninklijke Hoogheid kroonprinses Elisabeth.

Naar verwachting wordt de troonswisseling in Belgie niet met zo veel pracht en praal gevierd als in Nederland (zonder buitenlandse koninklijke gssten) maar tochkijk ik er erg naar uit!

2 thoughts on “Koning Albert kondigt abdicatie aan!

  1. Ik kijk er ook naar uit, naar die 23e juli, maar dan ben ik op vakantie, maar mijn trouwe webloggers maken dit wel goed. ik kijk achteraf wel naar de foto’s die jullie plaatsen. en ………ja ze moeten jouw wel hebben op de vakantie. eerst Geboorte van Willem Jam, nu de troonsafstand van Koning Albert en ja de geboorte van de baby van William en Katharina komt er ook aan. Toch wel erg leuk nieuws, maar wel allemaal in de vakantie periode. Geniet er nog maar van zolang het allemaal kan.

  2. Sorry, dat zie ik nu pas, maar het moet zijn 21 juli, de Nationale feestdag in Belgie en nu dus ook de troonswisseling.

Geef een reactie

