De inhuldiging: De Koning en de Koningin

In dit log ga ik praten over onze nieuwe Koning en Koningin bij de inhuldiging in de Nieuwe kerk. Later meer berichten over de Nederlandse en buitenlandse gasten.

Toen ik ons nieuwe koningspaar naar buiten zag komen, was het eerste wat ik dacht: WAUW!!! En dat denk ik nu nog steeds. Wat zagen ze er allebei prachtig uit. Koning Willem-Alexander natuurlijk met de koningsmantel, maar Koningin Máxima zag er ook zeer koninklijk uit, in koninklijk blauw.

Máxima’s jurk werd ontworpen door Jan Taminiau en ik vind hem prachtig! Veel kant en glitters en diep blauw van kleur. Prachtige tule mouwen en een effen mantel. Daarbij droeg ze een saffieren tiara die Koning Willem III schonk aan zijn vrouw koningin Emma. De tiara werd ontworpen door de Franse juwelier Mellerio, die ook een robijnen tiara ontwierp voro de Nederlandse koninklijke familie. Behalve de tiara, die overigens alleen door koningin wordt gedragen, droeg koningin Máxima saffieren oorhangers en een broche met een mega saffier eraan. Ze zag er koningin-waardig uit!

Embed from Getty Images Embed from Getty Images Embed from Getty Images Embed from Getty Images Embed from Getty Images

Wat vinden jullie van Máxima’s jurk?

 

Geef een reactie

